Saturday, October 16, 2010

..The Red Wariors..

salam..ya muqolibal qulub,sabbit qilbina ala dinika wa tho'atiq..
wahai Tuhan yang membolak balikkan hati, tetapkanlah hati kami diatas jalan agama dan ketaatan kepada -Mu

15.10.2010,stadium mohamad,kelantan.

telah berlangsung la sudah perlawann suku akhir kelantan menentang selangor dalam arena BOLA SEPAK tempatan.. . ni merupakan pelawanan kedua selepas seri 0-o semasa perlawann berlangsung di selngor tempoh hari..walalupn pada suku akhir berakhir dengan seri,,namun itu tidak lah memberi kesan untuk jatuh malah memberi semangat kebangkitan yang baru buat pasukan red wariors..

bila tiap kali jer perlwanan yang membabitkan pasukan red warior pasti ade kekecohan,bila kekecohan berlaku jer mesti ade red warior..hurm..adakah ni nk tunjukkn yang pnyokong kelantan suke kekecohan??
oh.. tidak sama sekali!!

lepas perlawann dgn selngor tmpoh hari..terdapat beberapa kekecohan tlah berlaku..byk jgk org2 awam komen..herm.ramai yg nk salahkn pnyokong klate..masing2 nk tuding jari kat org lain..masing2 nk tnjukkn kesalahn orang lain..padahal dua2 pihak yang bersalah..mane berbnyi kalu bertepuk dgn seblah tgn jer..tepuk angin je la nmpaknya....

biler pnyokong klantan terbabit skali dlm kekecohan bola sepak..herm..semiggu xhabis jdi berita muka depn akhbar2..kalu pyokong ngeri lain wak hal,,xde plak nk gempak cam pnykong klntan..herm..nk wak cam mana pyokong negeri2 lain sumer baik-baik blako..terima kasih la kat media2 tu yang telah 'menfemeskan' dan meletakkn 'keistimewaan' ni kepada pnyokong bola sepak kalte..tahniah buat anda...

semasa perlawann bru2 ni..ade seorang pnyokong kelantn yang kembali ke rahmatullah..bukn kerana pergaduhan tu,tapi disebabkan beliau tlah diserang sesak nafas..maklum la kawasan yg padat dengn manusia..semoga Allah mencucuri rahmatnyer..

apepun dari peristiwa yang telah berlaku ni..jgn sesekali nk saling tuding jari kepada orang lain..kena selidik betul2 bagi mereka yang bersalah,silakan,,silakan kenakan hukuman yang sepatutnya..

sekali anda tuding jari kepada orang...tiga jari lagi tuding jari kat diri sendiri


kepada pasukan the red wariors..tahniah kerana dh memasuki separuh akhir..

30,000 penyokong tuan rumah jejas rentak permainan pelawat


AKMAL Rizal Rakhli membuktikan dirinya tetap berbisa apabila muncul wira dengan menjaringkan satu gol dan mencipta satu lagi untuk menjulang Kelantan muncul pasukan pertama mara ke separuh akhir Piala Malaysia dengan kemenangan 3-0 ke atas Selangor, semalam.
Terikat tanpa jaringan di Stadium Shah Alam dalam suku akhir pertama Selasa lalu, bekas penyerang kebangsaan berusia 29 tahun itu, mengembalikan zaman kegemilangannya dengan tandukan cantik pada minit ke-25 untuk gol kedua.
Dia kemudiannya melarikan bola di sayap kiri sebelum menghantar tepat ke Mohd Badhri Radzi untuk melakukan penyudah bagi jaringan terakhir Kelantan pada minit ke-77.

Ketika perlawanan seimbang pada babak awal, kegagalan Asraruddin Putra Omar menghalang kemaraan Mohd Nor Farhan Muhammad mengundang padah dengan jaringan pembukaan Kelantan pada minit ke-14.

Mohd Nor Farhan meledakkan rembatan kencang kaki kiri yang menuju ke penjuru kanan gawang dengan penjaga gol, Hamsani Ahmad tidak mampu berbuat apa-apa.

Jelas kehadiran 30,000 penyokong tempatan yang memenuhi kapasiti Stadium Sultan Mohd IV menjejaskan rentak pemain pelawat yang tampak gugup ketika penyokong Selangor membuat keputusan tidak bertandang ke Kota Bharu.
Seakan kaki diikat besi, pemain Selangor kelihatan kaku di atas padang, ketika tuan rumah semakin yakin melancarkan serangan bertali arus.

Hasilnya, tidak lama kemudian The Red Warriors menggandakan kelebihan apabila bekas pemain kebangsaan, Akmal Rizal Rakhli yang tidak kawal bijak mengarahkan tandukan untuk sekali lagi menewaskan Hamsani pada minit ke-25, hasil hantaran lintang kapten, Indra Putra Mahayuddin.

PEMAIN Kelantan Hairuddin  Omar cuba melepasi kawalan pemain Selangor dalam perlawanan kedua suku akhir Piala Malaysia, malam tadi.

PEMAIN Kelantan Hairuddin Omar cuba melepasi kawalan pemain Selangor dalam perlawanan kedua suku akhir Piala Malaysia, malam tadi.



pasukan bola sepak kelantan dah berjayakan mengukuhkan pasukan menetang selangor..tapi diri sendiri bila lagi nk kukuhkan jiwa,kuat hati untuk berjuang fi sabilillah??
herm..sukan,,sukan jgak..tap jgn luper tugas utama kiter 'di sini'
1 pasukan, 1 ukhuwah
bersatu kite akan jadi teguh,,tp kalu bercerai robohla sudah..

..wa'tasimubihablillah wala tafaraqqu..

(berpeganglah kamu pada jalan Allah,jangnlah berpecah belah) Kredit kepada my Pelangi

pesanan buat diri yang pelupa

No comments: