Saturday, October 23, 2010

M.A.N.I.S

"la yu'minu ahadukom hatta yuhibbu liakhihi ma yuhibbu linafsih"

tidak beriman seseorang itu sehingga dia menyayangi sahabatnya sebagaimana dia menyayangi dirinya

Alhamdulillah kerana masih lgi pada pgi hari ini ku diberi nikmat islam dan iman. Alhamdulillah kerana sehingga hari ini diri ini masih diberi peluang untuk bersahabat dan berukhuwah dengan sahabat-sahabat.

23.10.2010...

Itulah tarikh yang telah tertulis dalam buku suratan takdir hidupku pada hari ini yang akan ku lalui sebagaimana apa yg berlaku hari ini.

Sungguh indah bersahabat dan berukhuwah kerana Mu ya Allah..

Tiada yang lebih berharga dari apa yg Kau kurniakan..

Pagi2 lagi ku menerima doa dari seorang sahabat yang jauh nun dicnun nmun dkat dihati melalui khidmat pesanan rgkas..dgn kata lain sms..=)

Ya Allah..

Kadang2 sahabatku ini lemah,maka Kau kuatkanlah,

Kadang2 dia resah,maka tenangkanlah,

Kadang2 dia gentar,maka campakkanlah keberanian ke dalam hatinya,

Jika dia meminta,maka kabulkanlah,

Jika dia berjuang maka permudahkanlah,

Jika dia menuntut ilmu-Mu,maka faqihkanlah,

dia sangat sayang pada Mu,maka sayangilah dia

dia yakin pada Mu,maka Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik utknya..

baik utk agamanya,utk kehidupannya,dan masa depannya

bittaufiq wannajah.

Terima kasih atas doa ini sahabat..ku jua mendoakan mu sebagaimana yg tercatat..amin...

Semoga kau,aku,dan yang lain akan tergolong dalm kalangan mereka yang berjaya di dunia n akhirat..amin..

Sangat seronok dan bahagia bila bersama kerana Nya..pagi yang gelap,kini sudah terang..,aku temanmu dan engkau sahabatku..

Terima kasih kepada cik B.S a.k.a cik M.S kerana telah menambahkan keceriaan dalam suratan takdir hari ini..sangat seronok,dua ronok,tiga ronok dan beronok-ronok bila dapat bersama anda. Makan bersama,borak sama2..erm..like2..moga ukhuwah kite berpanjangan erk..sayang kamu lillah..

bersahabat..erm...

PELANGI pernah tanya,

boleh ke kita hidup sorang2?

boleh ke kita bawa agama Allah sorang2?

..xdapat nk jawab apa2..hanya menunggu sje ayat seterusnya yg nk dituturkan oleh beliau..

Herm..dri apa yg dperktakn..

kite xboleh hidup,sorg2,,

bila kite hidup sorang2,kalu kite sesat atau terpesong jalan,,

sape nk tolong kiter?sape nk bantu kite?sape yg bawa blik kite ke jalan asal? Konpom la dri sndri xmmpu da..sbb dri sdri yg bawa kiter tersesat..cmner bawa blik??huhuhu

jadi kite kena punya teman dan sahabat..sahabt akn bntu kite bila kite senang 0 susah..

nk bawa agama pon xleh nk bawa sorang2..kalau kite jtuh,sape nk bntu kite kalau bukan sahabat2 kite kan?? Nabi dulu pon punya sahabat yang sangat setia dengan Baginda yg sama2 berjuang utk ISLAM terchinta..Abu Bakar as-sidiq..itulah sahabat terdekat nabi..yang selalu menyokong Nabi menyampaikan dakwah ISLAM..

yer..sahabat sangat penting utk kite..org yg akan sentiase menyokong,mnegur dan pemberi semngat kpd kite dikala diperlukan dan setiap masa..dalam bersahabat..masing2 saling memenuhi dan melengkapi..bukn kawin jer bleh melngkapi..dalm bersahabat juga sama..hihihi

kepada cik Izat a.k.a ilham min rabb..dan cik naim..sungguh terharu dgn anda sekalian..rse nk nangis dgn kalian..xdapt nk kluarkn air mata..hanya menangis dlam hati sahaje..sob..sob..terima kasih ku terucap kata..sangt2 terharu..moga Allah membalas jasa baik kalian

yer..bila rasa sayang pada seorang sahabat kerana Allah..sungguh indah xterkata..jadi jgn sesekali kite semua memutuskan perhubungan dgn sahabat anda jika ia kerana niat fi sabilillah..kerana itu nikmat yg sngt berharga..sungguh xternilai..jgn sampai Dia menarik nikmat tersebut..tpi kalu anda berhubung atas dasar bukan kerana Dia,tpi sebab lain..adjust balik niat tu..kerana berukhuwah kerana Dia itu adalah yg terbaik.. yeah..itu yg TERBAIK..

kepada si dia yang asyik terkena penampar pada hari,ku susun sepuluh jari memohon ampun dan maaf kerana telah melukakan dan menyakiti anda..lau xcukup spluh jari,tmbah jari kaki lgi sepuluh..hhiihhi

tu la akibat lau sangat tidak sopan yer..huhuhu,,maaf sangt2 okeih?? Arap2 dimaafin ya...

ya Allah,semoga ukhuwah yg terjalin pada hri ini akan berterusan hingga ke akhirnya,,moga kami semua berkesempatan bertemu dalam “dunia baru nanti”..

moga Kau trus menghubungkan hati2 kami semua..walaupun tiada di depan mata,moga doa terus mnjadi pengikat kasih ukhuwah kami semua..walau jauh di mata namun sentiasa dekat dihati..amin..

sayang kamu semua wahai SAHABAT...terima kasih kerana sudi bersahabat..=)

No comments: